18-3-13

LES LLAMBORDES DEL MERCAT

MERCAT

Entre el 2004 i el 2005 es va reformar el Mercat del Poblenou, un dels edificis més històrics del barri. Certament, els canvis que es van realitzar al Mercat de la Unió van ajudar a modernitzar-lo i a recuperar la seva centralitat com a referent en l’alimentació de proximitat del barri. Avui en dia, el Mercat viu una situació millor que fa deu anys.

El seu entorn, però, no ha tingut la mateixa sort. Coincidint amb la rehabilitació de l’edifici es van remodelar també els carrers del seu entorn. A més de convertir-la en una zona peatonal, donant preferència als vianants que hi passegen, a nivell estètic es va optar per una bona solució, ja que es van utilitzar llambordes per a la zona central dels carrers. Així, es permetia canviar i actualitzar una part molt important del barri tot mantenint la imatge pròpia de l’antic Poblenou. Un bon exemple de transformació tot respectant la identitat i el passat de la zona. Visualment, doncs, es va encertar. Funcionalment, però, l’alternativa plantejada no ha estat un èxit.

Quan les obres van acabar tot va quedar perfecte. En poc temps, però, les llambordes es van començar a moure. Després de tan sols vuit anys, la majoria de les llambordes es mouen, hi ha alguns forats i la zona s’ha convertit en un passeig inestable. Quan plou, a més, es creen basals amb molt facilitat i, quan es seca, el moviment de les llambordes provoca que la gent s’esquitxi els peus amb l’aigua que hi queda retinguda. Tenint en compte que és una zona per on passa molta gent gran, amb més dificultat de moviment, cal tenir més cura amb els resultats de les obres. Ja s’han produït moltes caigudes que, tot i no ser molt greus, sí que s’haurien d’evitar. És molt lamentable que no es pugui passejar amb plena tranquil·litat, que s’hagi de tenir la vista més pendent del terra que de l’entorn.

Tot plegat, doncs, ens porta a qüestionar l’actitud de l’Ajuntament en relació a aquest tema. Ja s’han plantejar nombroses queixes, s’han fet algunes “reparacions” en alguns llocs puntuals, però el problema persisteix i segueix creixent. Com pot ser que les obres es realitzin d’aquesta manera? Com pot ser que el terra es mogui tan? Si és culpa de l’empresa que va realitzar les obres en el seu moment, no hauria d’assumir els costos de la seva mala feina? No hauria de vetllar (gratuïtament) pel manteniment d’una obra que tan sols té vuit anys d’antiguitat? I si és tan inoperant que no soluciona el problema, no se l’hauria de sancionar i canviar d’empresa? Sigui com sigui, l’Ajuntament ha de prendre la iniciava i pressionar a les empreses que realitzen obres a l’espai públic perquè aquestes siguin de qualitat, que durin molts anys i que el manteniment sigui mínim (però quan s’hagi de fer, que sigui per solucionar DEFINITIVAMENT el problema!).

Masses vegades hem vist al barri obres que en poc temps s’han de tornar a començar perquè no han quedat bé. Imaginem que l’Ajuntament no pagarà cada vegada que s’hagi d’arreglar el que no s’ha fet bé, que es preocuparà d’afegir clàusules en els contractes per garantir el bon resultat dels treballs a l’espai públic. En cas contrari, estaríem parlant d’una estafa als veïns i les veïnes i, segurament, d’algun interès il·lícit en generar més feia a les empreses contractades. En qualsevol cas, el perjudicat segueix sent qui viu al Poblenou, que paga els seus impostos i té uns carrers en males condicions. Com diu la frase popular, serem uns cornuts i pagarem el beure. Una vegada més.

El cultiu: SUPORT A LA FLOR DE MAIG. Davant de la petició de desallotjament a càrrec del propietari de l’edifici de la Flor de Maig, aquest dimecres a les 12 del migdia a la Ciutat de Justícia estan citades a declarar les dues persones identificades el dia de la recuperació de l’Ateneu. És tot el barri qui està al darrera d’aquesta situació. És un edifici històric que ha de ser del barri i pel barri. Ni s’han de fer callar a les persones en qüestió ni la idea que defensen.

concentraciofdm (3)

El fangar: CARRIL BUS-VAO.  Fa tan sols mig any que el carril BUS-VAO (per Vehicles d’Alta Ocupació) va entrar en funcionament. Des de llavors, no s’ha aconseguit que aquesta infraestructura (que ha costat més de 80 milions d’euros), sigui rendible. Són pocs els cotxes que l’utilitzen. A partir d’avui, s’amplien els criteris per a poder-hi circular. Es va estudiar bé la seva utilitat abans d’aprovar una obra d’una envergadura com aquesta, o s’han llençat els diners una vegada més?

vao

Salut i creació!

PRODUCCIONS LA LLACUNA

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en 00-Poblenou, 26-Març 2013. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s