20-2-12

POBLENOU: SENSE GAS, SI US PLAU

EL GÈNESIS. Al principi dels temps, ELLS descobriren que el gas es podia convertir en calor i que això era bo. Generosos, decidiren compartir-ho amb la resta dels seus, amb la GENT, a canvi de diners. Amb els beneficis, ELLS crearen una xarxa de comunicació per arribar a més i més dels seus. Però la seva bona acció generà dependència a uns, i cobdícia als altres. ELLS varen convertir el plaer de l’escalfor en una necessitat i només es preocuparen d’enriquir-se sense pensar que res podia fallar; només volien arribar a més gent, sense revisar que el que construïren estava en bones condicions. Confiats, rics i satisfets, varen veure van veure que allò era molt bo.

DIA 1. Un dia, però, l’aigua es barrejà amb el gas. ELLS no donaren importància al problema, però la seva manca de previsió i una resposta lenta, sense informar a la GENT, començà a generar un caos que se’ls escapà de les mans. ELLS dissimularen, i pensaren que aquell problema el podrien resoldre per tornar a la situació inicial. ELLS pensaren, confiats, rics i satisfets, que no passava res i que tot tornaria a ser bo.

DIA 2. Però el problema és més greu del que ELLS es pensaren. La calor i els aliments comencen a marxar; el fred apareix amb la seva major cruesa. La GENT es queixà i s’adonà que estaven pagant (culpes i diners) per la negligència dels altres. Allò no era bo.

DIA 3. ELLS actuaren. Obriren forats, ompliren els carrers de treballadors que aguantaren les queixes dels que ho passaven malament. La GENT s’organitzà. El fred i la gana s’instal·laren al Poblenou, però amb ells, arribà també la solidaritat veïnal. El problema que ELLS generaren, la GENT ho solucionà. Entre els veïns, veieren que això era molt bo.

DIA 4. ELLS seguiren treballant per tornar al GÈNESI, però no explicaren res, no es comprometeren a res, no donaren la cara i s’enfrontaren amb altres com ELLS per exculpar-se del problema. La manca de previsió es posà de manifest, la desinformació exasperà i la GENT s’indignà i començà a reclamar. Veieren, clarament, que allò no era ni just ni bo.

DIA 5. ELLS mostraren, orgullosos, els primers indicis de solució. Explicaren que en poc temps tot tornaria de nou a la normalitat. Creieren que la GENT respiraria tranquil·la i que això (per a ELLS) seria bo.

DIA 6. ELLS donaren per solucionat definitivament el conflicte. Instauren un NOU GÈNESI amb la intenció de tornar a la normalitat. Esperaren que la GENT tornés dòcilment a pagar diners només a canvi d’escalfor. Confiats, rics i satisfets, somrigueren pensant que allò era molt bo.

DIA 7. Després de tot l’esforç ELLS observaren allò que havien creat. Pensaren que amb el retorn de l’escalfor el sofriment s’oblidaria, que tot quedaria en un horrible malson del passat. Confiats, rics i satisfets, penjaren de nou papers per a pagar i pensaren que això seria molt bo. Per fi, varen descansar.

L’APOCALISPI. Tornà l’ordre i la calma. Però la GENT no en tingué prou, demanà informació, responsabilitats i compensacions. ELLS no l’assumiren plenament, crearen un laberint per generar confusió, amb l’esperança que la confusió portés a l’oblit definitiu. El NOU GÈNESI permeté recuperar la necessitat de la GENT, però la situació  no fou millor, no fou diferent. ELLS mutaren perquè tot canviés, però seguint igual. No es canvià el sistema per evitar que es produís res similar. NOSALTRES, però, ho sabem; els hem descobert i ens organitzem perque les coses canviïn de veritat. Si es paga, el mínim que s’exigeix és que el servei (de gas o de gestió dels problemes) sigui eficient. I que els errors es compensin. ELLS NO PODEN GUANYAR. Això que hem viscut, no és bo.

El cultiu: POBLENOU D’ACTUALITAT. Durant aquesta avaria s’ha convertit en un referent informatiu i de seguiment de l’actualitat del barri. A través dels seus portals a les xarxes socials, els propis veïns (un exemple de civisme i autosuficiència) han aportat informació dia a dia sobre l’evolució de la situació carrer per carrer. Una nova manera d’explicar el que passa, de donar veu directa als propis afectats; un sistema més eficaç que el que ens ofereixen els grans mitjans tradicionals.


El fangar: GAS NATURAL. El que ha viscut el Poblenou és mot greu. Cal exigir un manteniment, una revisió i una previsió més eficaç. La gestió dels problemes ha de ser més propera, eficaç i organitzada. I si ells accepten els beneficis empresarials, han d’assumir (o els han de fer assumir) errors i COMPENSACIONS. NO ENS PODEM CONFORMAR AMB UNS TIQUETS. I no poden tenir la barra de pretendre cobrar la setmana següent d’aquest desastre.

Salut i creació!
PRODUCCIONS LA LLACUNA

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en 00-Poblenou, 14-Febrer 2012. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s